Audi ide testovať koncept vlastných prémiových „mega-nabíjacích“ hubov

4

Automobilka Audi predstavila koncept vlastnej špecializovanej siete ultra-výkonných nabíjacích staníc, resp. hubov s prémiovými službami. Nabíjacie huby „Audi charging hub“ zahŕňajú tiež salónik, podporné batérie či solárne systémy.

Audi si uvedomuje, že kľúčom k úspechu a podstatnou časťou transformácie smeroch k elektromobilite je dostupnosť nabíjacej infraštruktúry. Dôkazom je pritom aj úspešná sieť Tesla Supercharger. A Audi chce mať tiež vlastnú špecializovanú sieť výkonných nabíjacích staníc, ktorých koncept nazýva „Audi charging hub“.

Audi pritom v rámci aktuálnej tlačovej správy hovorí o nabíjačkách s výkonnom 300 kW, ktoré je možné vopred zarezervovať, pričom zákazníci budú môcť stráviť „nabíjací“ čas v „salóniku“, ktorý ponúkne občerstvenie či relax.

Nabíjacie stanice sú modulárne a flexibilné, pričom je ich možné rozširovať či premiestňovať. A dôležité je, že nie sú moc závislé od kapacity miestnej elektrickej siete. A to aj vďaka podpore batériových úložísk energie s kapacitou 2,45 MWh, ktoré obhospodária 6 ultra-nabíjacích stojanov.

Tieto batérie pozostávajú z modulov vyslúžilých batérií elektromobilov, takže v „Audi charging huboch“ nájdu uplatnenie v rámci tzv. druhého života, kým budú zrecyklované. A vďaka týmto úložiskám významne klesajú nároky na kapacitu miestnej siete a nabíjacie moduly si vystačia s 400V architektúrou.

Podľa Audi tak na napájanie hubov bude stačiť zdroj s výkonom začínajúcim na 11 kW, ktorý bude pribežne nabíjať 3 úložné moduly so spomínanou celkovou kapacitou 2,45 MWh. A nabíjanie modulov bude tiež podporené solárnymi panelmi umiestnenými na streche salónov.

Dôraz na používateľský zážitok

V „salónikoch“, ktoré sa budú nachádzať na poschodí, má zákazník nájsť rôznu výbavu zaručujúci komfortné čakanie, ako aj občerstvenie a „nepotravinové položky“. Čiže Audi chce zabezpečiť zákazníkovi čo najlepší používateľský zážitok. Podobne ako Tesla napr. v rámci Superchargera v Kettleman City.

Pilotný projekt, ktorý poslúži na získanie potrebných informácií a dát pre ďalšiu implementáciu koncepcie s možným sériovým uplatnením, má byť spustený koncom leta. Audi pritom aktuálne hľadá miesto v Nemecku, kde postaví svoj prvý špecializovaný nabíjací hub, ktorý poslúži na testovanie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla prináša inovácie aj v rámci inštalácie nabíjacích staníc – používa prefabrikáty
Porsche skúma batérie s „technológiou z motoršportu“ a ohlásilo vlastnú sieť ultra-nabíjačiek
Nemci ponúknu „pojazdné rýchlonabíjacie stanice“, ktoré prídu tam, kde chcete

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Investície do nabíjacích staníc musia byť obrovské finančne, a rýchle v čase. Automobilky sa chystajú dodávať stovky tisíc až milióny BEV ročne v EU, a tie budú potrebovať desaťtisíce nabíjacích bodov …. Budú to stíhať stavať ?!!!

  2. Toto je hlavne otázka na regulátora (štát) a samosprávy. Mimochodom majú to veľmi jednoduché. V Číne je to dávno realizované, stačí ich kopírovať. Ale lepšie je spinkať, nechať vyrásť problémy. V následnom chaose sa lepšie zarába na strednej vrstve…

    • A hlavne v nudzi sa daju obchadzat pravidla, lepsie sa rozkrada, ulieva, tuneluje tak preco to nenechat dojst do stadia led bude treba sit horucou ihlou …

Pridajte komentár