Automobilka Audi v rámci autosalónu v Šanghaji predstavila koncept sedanu vyššej strednej triedy – Audi A6 e-tron. Ten predznamenáva rodinu veľkosériových elektromobilov postavených na platforme PPE, ktorú spoločne vyvinuli značky Porsche a Audi.
Audi A6 e-tron disponuje rozmermi 4,96 x 1,96 x 1,44 m (dĺžka x šírka x výška) a radí sa do rovnakého segmentu ako napr. Tesla Model S. Dizajnérom sa pritom podarilo navrhnúť aerodynamickú karosériu s koeficientom odporu vzduchu 0,22. Takže v tomto smere patrí k najlepším. Uvidíme však, ako na tom bude sériový model.
Koncepčnú elektrickú novinku poháňajú 2 elektromotory osadené v rámci oboch náprav s celkovým výkonom 350 kW a krútiacim momentom 800 Nm. K dispozícii však budú aj menej výkonné „zadokolky“ zamerané predovšetkým na efektivitu a čo najdlhší dojazd. Základné verzie zrýchlia z 0 na 100 km/h za menej ako 7 s. Vrcholné varianty to zvládnu pod 4 s.
Audi A6 e-tron ťaží z prémiových technológií platformy PPE, takže rovnako ako modely Porsche Taycan a Audi e-tron GT ponúkne 800V elektrickú architektúru. Vďaka nej bude podporovať rýchlonabíjanie výkon až 270 kW. Na takto výkonom nabíjacom zdroji je možné nabiť jeho 100 kWh batériu z 5 na 80 % za 25 min. A behom 10 min nabíjania má byť tento model schopný získať dojazd cez 300 km.
- Zdroj: Audi
- Zdroj: Audi
V závislosti od verzie má Audi A6 e-tron ponúknuť dojazd až cez 700 km (WLTP). S najväčšou pravdepodobnosťou sa to bude týkať jednomotorovej menej výkonnej verzie s kapacitne najväčšou ponúkanou batériou. A zatiaľ sa zdá, že tá by mala mať spomínanú kapacitu 100 kWh. Nuž, uvidíme.
PPE aj v nižších segmentoch
Elektrická platforma PPE (Premium Platform Electric) bola podľa prvotných správ vyvíjaná špeciálne pre prémiové elektromobily koncernu VW Group. Mohlo sa pritom zdať, že na nej vyrastú len vozidlá z vyšších segmentov.
Audi nás však prekvapuje vyhlásením, že na nej vyrastú aj elektromobily segmentu B a C. Najskôr, v 2. polovici roku 2022, sa máme dočkať elektromobilu segmentu C, ktorý budú nasledovať modely segmentu B a D. Nemci tiež spomínajú rôzne typy karosérií, a to SUV, CUV, ale aj vozidlá s „nízkou podlahou“, ako je napr. predstavený elektrický sedan Audi A6 e-tron. To by mohlo teoreticky naznačovať, že Audi do budúcna moc nepočíta s prvou koncernovou „e-platformou“ MEB, na ktorej vzniklo kompaktné elektrické SUV/CUV Audi Q4 e-tron/e-tron Sportback.
- Zdroj: Audi
- Zdroj: Audi
- Zdroj: Audi
Zdroj: Audi
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi predstavilo svoj „vstupný“ elektromobil Q4 e-tron s cenou od 41 900 €
Audi pracuje na harmonograme ukončenia výroby spaľovacích áut
Audi e-tron GT predstavené. Je najvýkonnejším modelom značky
4 komentáre
Auto platí za parametre stavebnou výškou 1,44 m ! Medzi SUV-čkami ostatných kolegov sa bude vodič cítiť ako v motokáre, rovnako ako v MB EQS !
A6 nie je SUV
To určite nie! Ja predpokladám, že napriek vyššej spotrebe si bude väčšina „kolegov“ vodiča tohoto A6 e-tron kupovať aj BEV ako SUV, ktoré sú často aj o 0,35 m vyššie. To je všetko !
Dojazd fajn. A cena?