Audi A6 Avant e-tron s dojazdom až 700 km je predzvesť prvého elektrického „kombíka“ značky

11

Audi dnes predstavilo koncept elektromobilu Audi A6 Avant e-tron, z ktorého vzíde prvé sériové elektrické kombi ingolstadtskej značky. Prezentované parametre sú pritom veľmi zaujímavé.

Audi A6 Avant e-tron nadväzuje na koncept A6 e-tron, ktorý bol predstavený minulý rok. Nemci pritom aktuálne zdôrazňujú, že nejde o dizajnové cvičenie, ale predzvesť budúcich sériových elektromobilov.

Predstavený koncepčný „kombík“ má rozmery 4,96 x 1,96 x 1,44 m (dĺžka x šírka x výška) a vyrástol na platforme PPE, ktorú vyvinulo Audi spoločne s Porsche. Tzn., že disponuje 800V elektrickou architektúrou, ktorá okrem iného umožní naozaj rýchle nabíjanie.

Audi pritom spomína, že 100-kWh batériu, ktorá v závislosti od verzie modelu zabezpečí dojazd až 700 km (WLTP), je možné nabíjať maximálnym výkonom 270 kW. Na nabíjacom zdroji s takýmto a vyšším výkonom sa má batéria z 5 na 80 % nabiť za 25 min. A za 10 min nabíjania má byť možné získať dojazd okolo 300 km.

Čo sa týka výkonu, koncepčné Audi A6 Avant e-tron je vybavené 2 elektromotormi so systémovým výkonom 350 kW a krútiacim momentom 800 Nm. Top verzia zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 4 s. Základné modely z radu A6 e-tron zamerané na efektivitu majú „stovku“ zvládnuť pod 7 s.

Ďalšie PPE modely

Audi tiež uvádza, že elektromobily Audi A6 Avant e-tron a Audi A6 Sportback e-tron budú prvými modelmi z novej „vysokoobjemovej“ PPE rodiny. A dodáva, že chystá aj o triedu menšie a väčšie modely, vrátane SUV a CUV. Elektromobily z novej „e-rodiny“ budú podľa Audi uvádzané na trh od budúceho roku.

audi a6 avant e-tron

Zdroj: Audi

Fanúšikovia vozidiel typu kombi tak môžu byť opäť o niečo spokojnejší. Audi A6 Avant e-tron by mal byť totiž tretím kombíkom dostupným na európskom trhu. A to po cenovo dostupnejšom kompakte MG 5 a Volkswagene ID. Space Vizzion/Aero B zo strednej triedy. V hre tiež má byť napríklad kombík od Škody.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi spustilo prémiovú high-tech nabíjaciu stanicu s luxusným voľnočasovým salónom
Audi oznámilo urýchlenie svojej transformácie a postupné ukončenie výroby spaľovacích áut
Rakúšania chystajú elektrické kombi s dojazdom 590 km. Pomôcť by im mohla aj Tesla

Zdroj: Audi

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

      • Možno to nepotrebuje každý, ale ja viem, prečo chcem „papierový dojazd“ okolo 1.000 km! Je to veľmi praktické po všetkých stránkach prevádzky a nabíjania! Samozrejme to nesmie byť za neúmerne vysokú cenu a hmotnosť batérie. Tak ako sú rôzne pohony a výkony, sú predsa aj kapacity batérii, len dnes chýbajú tie s dojazdom 1.000 km! Tu a tam predsa aj sami výrobcovia hovoria a možnom dojazde až 1.000 km …

        • stale nechapem ten fetis nutnosti mat dojazd 1000km. Realne ho nepotrebuje 99,95% ludi (moj odhad). Za rok som spravil na EV 30tis km. Moj realny dojazd je 350km (nie papierovy :D), nikdy som nemal problem, ani pocit, ze by ma to obmedzovalo. Moja najdllhsia jednorazova cesta bola 435km (6,5h) stacila by mi jedna zastavka na nabitie, napriek tomu som spravil dve. No lebo prirodu neoklames. (wcko, smad, hlad, len sa natiahnut).
          A okrem toho mozes kazde rano vyrazat s „plnou“

          • Dojazd 1.000 km nemusí byť pre všetkých, ale aby bol k dispozícii, ako možnosť pre tých, ako ja, ktorý to potrebujú a aj využijú …

            Poznámka: Ja občas jazdím napr. aj 1.200 km s jednou zastávkou len 15 – 20 min.

    • Mám SUV diesel Euro 6. Jazdil som predtým len kombíčka, ale teraz mi viac vyhovuje SUV, a dokážem s ním jazdiť rovnako hospodárne, ako keby to bolo kombi. Myslím si, že to bude podobné aj s elektoautami. Vždy rozhoduje ľahká noha na plyne a brzdenie „očami“!

      • Radšej knihu on

        Keď som jazdil v nákladnom aute, super, komfort, vyšší posed paráda a z ľahkou nohou spotreba nižšia ako auto mojej ženy – Ford Ka.. jasné že srandujem, Fyziku ešte nikto neoklamal, ani Chuck Norris (aj keď bol blízko) kombi bude úspornejšie a hlavne v BEV prevedení, pokiaľ to nezabijú tonovou 15000 batériou.

Pridajte komentár