Atlis sľubuje elektromobily s 5-minútovým nabíjaním a 1 500 kW nabíjačky

6

Americký e-mobility startup Atlis Motors sľubuje, že ich elektromobily bude možné nabíjať neuveriteľnou rýchlosťou. A to aj vďaka neuveriteľne výkonným nabíjacím staniciam.

Atlis Motors sa chystá budúci rok uviesť na trh svoj prvý elektromobil Atlis XT s dojazdom až 800 km (zrejme podľa cyklu EPA). Hype okolo svojho vozidla sa snaží aktuálne zvýšiť až takmer ťažko uveriteľnými sľubmi o rýchlosti nabíjania.

Uvádza totiž, že poskytne nabíjacie stanice s výkonom 1,5 MW (1 500 kW), pričom ich elektromobily budú takýto výkon podporovať. Pre porovnanie, nabíjacie stanice Tesla Supercharger V3 ponúkajú výkon 250 kW, nabíjačky v sieti Ionity majú maximálne 350 kW a objavujú sa aj nabíjačky s výkonom 400 kW. Daimler minulý rok síce oznámil, že chystá nabíjačky s výkonom 3 MW (3 000 kW), avšak pre nákladné vozidlá.

Nabíjacia stanica so spomínaným výkonom má elektromobilom Atlis zabezpečiť rýchlosť nabíjania 4 800 km za hodinu. Tzn, že za hodinu nabíjania má nabíjačka vozidlu dodať energiu, ktorá mu zabezpečí dojazd 4 800 km. Tesla uvádza, že Model 3 Long Range môže dosiahnuť na Superchargeri V3 rýchlosť nabíjania 1 600 km/h. Lucid Air, ktorý sa má stať podľa slov výrobcu najrýchlejšie sa nabíjajúcim elektromobilom sveta, zas sľubuje nabíjaciu rýchlosť 1 932 km/h.

„15 min dnes, 5 min zajtra“

Pripomíname, že v prípade týchto hodnôt ide „len“ o špičkovú nabíjaciu rýchlosť, ktorá časom skôr či neskôr klesá. Podstatné pri nabíjaní „vyšťavenej“ batérie, ktorú je potrebné nabiť čo najskôr na vysoké úrovne kapacity, je celková doba nabíjania. V tomto prípade Atlis Motors na svojom webe uvádza, že ich elektromobily sú dnes pripravené na nabitie za 15 min a „zajtra“ na 5-minútové nabíjanie.

Takže v prípade ich prvého modelu Atlis XT, ktorý má prísť na trh budúci rok, by sme sa mali dočkať nabitia za 15 min. To by určite znamenalo podporu ultra-rýchleho nabíjania, nakoľko kapacita batérie tohto elektrického pickupu s cenou od 45 000 $ (bez DPH) má začínať na 125 kWh, pričom v závislosti od verzie ponúkne dojazd 480, 644 a 800 km (zrejme podľa cyklu WLTP).

O technológii batérie však Atlis nič podstatné neprezradil. Hádam len to, že disponuje chémiou NCM. Že by sa americký startup spoliehal na jednu z oznámených „zázračných“ batérií, ktoré sľubujú extrémne rýchle nabíjanie? Niektorí z ich výrobcov pritom už uviedli, že sú dohodnutí s niektorými výrobcami elektromobilov na ich dodávkach.

Budeme dúfať… Každopádne si treba dať pozor na vyhlásenia podobného typu. Atlis totiž spustil ďalšie kolo financovania, a tak podobné sľuby môžu slúžiť (len) ako „motivácia“ pre investorov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Estónci pracujú na batérii pre elektromobily, ktorá sa nabije za 15 sekúnd
Chystá Tesla nabíjací systém, ktorý spraví z 350 kW nabíjačiek „detské hračky“?
Porsche testuje prototyp ultra-rýchlo nabíjateľného elektromobilu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Len aby to už bolo! Len či je to technicky vôbec reálne?
    Skeptik povie – papier znesie všetko.
    Ja hovorím – až to bude, tak to bude naozaj „iná káva“…

  2. No, je to naozaj otázne, hoax a pod.
    Ale ak by to malo byť reálne, zaujímala by ma cena. Bude to 20 tis. €, alebo 200 tis. €, alebo kde v tomto rozpätí?

    • Super-Eextra-Giga nabíjačka bude asi len na dvore elektrárne v Jaslovských Buhuniciach :-).
      Keď toto dkážu budem musieť vrátť diplom z VŠ elektrotechnickej.
      Bla, bla, bla,…Fyzika nepustí ak keby to odhlasovali všetci poslanci sveta tak to nepôjde nabiť za 5 min.

Pridajte komentár