Najrýchlejšie akcelerujúce auto sveta, elektrický Aspark Owl, je už v predaji

14

V súčasnej dobe vzniká mnoho e-mobility startupov, ktoré sľubujú zaujímavé elektromobily. Tie sa však nie vždy stanú skutočnosťou alebo trvá veľmi dlho, kým sa dostanú na trh. „Čerstvej“ automobilovej divízii japonskej spoločnosti Aspark sa to však podarilo, pričom trvalo „len“ niečo málo cez 3 roky od prvotného predstavenia konceptu k spusteniu predaja sériového vozidla.

Mnohí pritom pochybovali vôbec o reálnosti tohto vozidla, vzhľadom na avizované extrémne parametre. V aktuálne technických špecifikáciách sa pritom uvádza, že Aspark Owl s hmotnosťou 1 900 kg ponúka výkon 1480 kW, krútiaci moment 2 000 Nm, maximálnu rýchlosť 400 km/h či zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 1,72 s.

Podľa spoločnosti Aspark tak ide o najrýchlejšie akcelerujúci automobil na svete, aký bol kedy vyrobený. A keďže ide o elektromobil, je dôležité tiež uviesť, že disponuje li-ion batériou (800V) s kapacitou 64 kWh a maximálnym výkonom 1 300 kW, ktorá má podľa výrobcu zabezpečiť dojazd 450 km (NEDC). Tá sa pritom na 44 kW nabíjačke nabije za 80 min.

Výrobca tiež uvádza, že Aspark Owl je pravdepodobne najnižším hyperšportovým vozidlom, ktoré môže jazdiť po bežných cestách. Jeho výška totiž dosahuje len 99 cm.

No a nedávno sme sa dozvedeli, že tento extrémny športový elektromobil je už v predaji v Európe a Severnej Amerike, pričom v Japonsku sa otvára špecializovaný showroom značky. A sieť prestížnych predajcov sa má ďalej rozširovať, najmä v Európe a na Blízkom východe.

Vyrobí sa celkovo len 50 kusov a ako sa dalo čakať, táto špecialita nebude lacná. Veď cena vozidla je stanovená na 2 900 000 €.

V pláne sú aj ďalšie extrémne autá

Zaujímavé je, že Aspark je už pomerne etablovanou spoločnosťou, ktorá vznikla v roku 2005. V jej popise nájdeme, že ide o „jednu z popredných ázijských spoločností v poskytovaní inžinierskych služieb pre automobilový priemysel, ako aj pre elektronický a priemyselný sektor“.

Pomerne nedávno pritom založila automobilovú divíziu, ktorej prvým výsledkom je Aspark Owl. A japonská spoločnosť má v pláne aj ďalšie „extrémne a disruptívne“ automobilové projekty.

Zdroj: Aspark

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šialene rýchla Tesla Roadster 2 s dojazdom 1 000 km sa zrejme začína približovať
Exkluzívny španielsky elektromobil Hispano Suiza Carmen stojí od 1 500 000 €
Bulharský „mimozemský“ elektromobil s výkonom 5 221 koní vraj smeruje do výroby

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

14 komentárov

  1. ako sa da nabit na 44kW nabijacke bateria s kapacitou 64kWh za 80 minut? mne to vychadza na necelych 59kWh… a ten dojazd ze 450km 🙂 tak urciteeeee 🙂 ja to vidim tak na 10 minut sviznej jazdy s tou bateriou… no a pri plnom vykone je do troch minut prazdna… toto je skutocne auto, ktore ludstvo potrebuje….

    • Nikdy v živote si sa nevozil na superšporte s extrémnym výkonom, to poznať.
      Inak by si vedel, že s takýmto autom nie je možné jazdiť 3 minúty na plný výkon.
      Na plný výkon to môžeš dať iba pár sekúnd počas zrýchlenia na požadovanú rýchlosť, potom už iba „plachtíš“, udržuješ rýchlosť s minimálnym výkonom motora pri perfektnej aerodynamike (nízky odpor vzduchu) a nízkym valivým odporom vysokorýchlostných gúm.
      Na elektrickom superšporte som sa síce nevozil, ale raz sa mi dal kamarát previezť na „nadupanom“ trojlitrovom Mercedese. Bol to zážitok.
      Ale k veci – tých prvých pár sekúnd mi ukazovalo momentálnu spotrebu necelých 30 litrov na 100 km, ale pri ustálenej pomerne vysokej rýchlosti to bolo iba pár litrov.
      A podobný „príkon“ má určite aj elektrošporťák.

      • jozko, junacik, trepes ako keby si mal 15 rokov… asi aj mas… a nemaj obavy, mal som P85D, takze viem co dokaze 700PS, a tiez Dodge, ktory mal momentalnu spotrebu viacej ako 99 litrov, neviem kolko presne, prepac, display viac neukazal 😉 a prezradim ti tajomstvo, supersporty sa nevyrabaju na to, aby plachtili 😉 zrychluju co to da, potom max brzdy a potom znova zrychlenie atd. dokolecka dokola, az do ciela, resp. do prazdnej baterie 🙂 ach jozinko, si mlady a blby, najhorsia kombinacia…

        • No tak nám prezraď, ako sa dá vyšťaviť tá baterka za 3 minúty.
          Ja, puberťák, sa rád nechám poučiť.
          A podpíš sa. Ty mňa voláš Jožko a ja mám teba volať Anonymko?
          Alebo sa hanbíš za svoje meno?

  2. Toto krásne autíčko mi tak trochu pripomína krásnu ženu – MISS.
    Každý chlap by ho chcel mať (by ju chcel mať), ale nikdy ho mať nebude (nikdy ju mať nebude).
    Môže iba ak tak slintať…

Pridajte komentár