Japonský vyzývateľ Tesly Roadster 2 má byť najvýkonnejším autom sveta

5

Japonský startup predstavil produkčnú verziu svojho hyper-športového elektromobilu Aspark Owl s neuveriteľným výkonom 2 012 konských síl, ktorý je rýchlejší ako monoposty Formuly 1. Zdá sa teda, že Tesla Roadster 2 bude naozaj potrebovať raketové motory od SpaceX.

Spoločnosť Aspark hovorí o svojom extrémnom elektromobile, že je najrýchlejšie akcelerujúcim autom na svete, najvýkonnejším hyperautom na svete a zároveň prvým japonským hyperautom. No a minimálne „papierové“ špecifikácie naznačujú, že by to nemuseli byť len marketingové reči.

„Najvýkonnejšie e-motory na svete“

Startup tiež hovorí o najvýkonnejších elektromotoroch, ktoré boli kedy vyrobené, zrejme pre sériový cestný automobil. Aspark Owl disponuje až 4 elektrickými motormi s permanentným magnetom, ktoré produkujú dokopy 1 480 kW (2 012 k), je teda o niečo výkonnejší ako Lotus Evija. Krútiaci moment má pritom nemenej pôsobivú hodnotu, a to 2 000 Nm.

Ďalšie silné slová prichádzajú v súvislosti s monopostmi Formuly E a Formuly 1. Japonský elektrický hyperšport s hmotnosťou 1 900 kg má mať podľa výrobcu 3-násobne väčšiu silu ako elektrická formula a 2-násobnú v porovnaní s F1. Najväčšie na svete pritom majú byť aj otáčky motora, a to 15 000 za min.

Nevídaná akcelerácia

Vďaka ohromnej sile pohonnej jednotky vystrelí Aspark Owl z 0 na 60 mph (97 km/h) za 1,69 a z 0 na 300 km/h za 10,6 s, a to na pneumatikách určených pre bežné komunikácie. Pre porovnanie, ďalšia avizovaná elektrická šialenosť na 4 kolesách, Tesla Roadster 2 pokorí v základnej verzii podľa najnovších informácií Elona Muska 60 mph za 2,1 s a 161 km/h za 4,2 s podľa oficiálneho webu Tesly. Mimochodom, chorvátsky Rimac C_Two zvládne 60 mph za 1,85 s.

Zdá sa teda, že Tesla Roadster 2 bude potrebovať na pokorenie japonského „Šinkansenu“ avizovaný balík „SpaceX“ s 10 raketovými adaptabilnými mini-motormi na studený plyn. Zaujímavé to bude aj v prípade maximálnej rýchlosti, veď Aspark sľubuje 400 km/h a Tesla 400+ km/h.

Batéria, dojazd a nabíjanie

Japonský 2-miestny elektromobil však bude ťahať za kratší koniec v oblasti dojazdu, a to výrazne. Veď jeho 64 kWh batéria (800V systém) dokáže zabezpečiť dojazd 450 km podľa zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC, zatiaľ čo 4-miestny Roadster 2 ponúkne min. 1 000 km, zrejme podľa realistického cyklu EPA. Žiaľ, nabíjanie batérie Asparku neoplýva narozdiel od vozidla moc veľkou rýchlosťou. Veď na 44 kW nabíjačke sa nabije za 80 min.

ZAJAZDI SI NA TESLE

Ďalšou obrovskou prednosťou Tesly Roadster 2 bude cena. Veď v základnej verzii má vyjsť na cca 180 000 € (bez DPH), zatiaľ čo Aspark uvádza cenu 2 900 000 €. Japonský výrobca však Teslu predbehne, veď prvé z celkovo 50 kusov modelu Owl dodá zákazníkom už budúci rok.

Zdroj: Aspark

SÚVISIACE ČLÁNKY:
V Ženeve boli predstavené elektromobily, ktoré sú rýchlejšie ako F1
Najrýchlejším autom sveta má byť bulharský elektromobil s výkonom 5 221 koní
Sériová Tesla Roadster 2 bude ešte šialenejšia ako predstavený prototyp

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Pěkná demonstrace toho, co elektroauta už umí a to jsme stále na začátku. Tesla Roadster bude asi o trošku „pomalejší“, ale nesrovnatelně dostupnější, jak co do ceny, tak i servisu. O superchargerech po celé Evropě se snad ani nemusím zmiňovat.

  2. Kto raz „vyleje“ 2,9 milióna za auto, toho už nejaké nabíjanie (a nebodaj servis) nezaujíma. Pre široké masy to zrejme určené nie je…

  3. Tieto elektrické kW sú tak nezmyselné. Áno motory majú výkon tých x kW, ale dokáže batéria dávať rovnaký výkon počas celej doby jedného cyklu? Ani náhodou, takže tie kW sú tam len keď je batéria plne nabitá. Pre tých co tomu nerozumejú tak si zoberte ľubovoľnú batériu, napríklad z auta. Pri plnom nabití 12,8V daa napríklad 500A to je 6,4kW takže pri 10V by mala dat 640A a pri 6V 1000A, ale takto to ani náhodou nefunguje. A lithiova batéria je na tom rovnako, od 4,2do 3,7 nedáva konštantný prúd.

Pridajte komentár