Nemecká športová automobilka Artega oznámila, že spustila objednávky na netradičný model svojho portfólia – mikro-elektromobil KARO-Isetta, ktorého dizajn je inšpirovaný úspešným vozidlom z 50. rokov minulého storočia.
V júli 2018 sme informovali, že švajčiarska spoločnosť Micro Mobility chystá do výroby malý mestský elektromobil „Microlino„, ktorý bol inšpirovaný modelom Isetta. Ten sa začal vyrábať v 50. rokoch 20. storočia, pričom ho v licencii produkovala aj automobilka BMW.
Elektrické Microlino mala vyrábať talianska spoločnosť Tazzari, avšak v decembri 2018 odkúpila práva na jeho produkciu nemecká automobilka Artega. V máji 2019 pritom šéf Artega oznámil, že jeho spoločnosť ponúkne sesterský model Karolino, ktorý má byť v porovnaní s Microlinom vylepšený vo viac ako 150 bodoch.
Potom nasledoval súdny spor, ktorý podľa Electrive skončil nedávnou mimosúdnou dohodou, v rámci ktorej sa obe spoločnosti dohodli na vývoji svojich vlastných modelov. Karolino od Artegy sa pritom premenovalo na KARO-Isetta, pričom jeho dodávky budú spustené v 2. štvrťroku, zatiaľ čo Microlino od Micro Mobility pôjde do výroby až budúci rok.
- Zdroj: Artega
- Zdroj: Artega
- Zdroj: Artega
No a aktuálne sa z oficiálnej tlačovej správy dozvedáme ďalšie novinky o modeli Artega KARO-Isetta. Ešte predtým si však uvedieme základné špecifikácie modelu. Ten meria menej ako 2,5 m na dĺžku a menej ako 1,5 m na šírku.
Pojme 2 osoby a 300 litrov batožiny, pričom zvládne užitočné zaťaženie 200 kg. Z 0 na 50 km/h zrýchli cca za 5 s a jeho maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 90 km/h. Jeho bližšie nešpecifikované batérie zabezpečia dojazd 125 km, resp. 200+ km.
Dôraz na ekologickú výrobu
Artega KARO-Isetta sa bude vyrábať v Nemecku, a to CO2 neutrálne. Na výrobu lítia pre menšiu batériu sa pritom minie len toľko vody, ako je potrebné na produkciu 30 gramov hovädzieho mäsa alebo štyroch šálok kávy.
Drahá retro-štýlovka
Spočiatku budú k dispozícii 2 edície so špeciálnou výbavou. Za ne si nechá Artega poriadne zaplatiť. Verzia s menšou batériou (dojazd 125 km) stojí od 15 122 bez DPH. Variant, ktorý ponúka dojazd cez 200 km (testovací cyklus nepoznáme) vyjde na minimálne 18 500 € bez DPH.
Pre porovnanie, cena konkurenčného „sesterského“ modelu Microlino by mala podľa minuloročných správ začínať na sume 12 000 € (verzia s dojazdom 125 km), zrejme vrátane DPH.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
„3D-tlačený“ elektromobil s cenou od 6 000 € sa približuje k výrobe
Ruský elektromobil Zetta za 6 400 € je v záverečnej fáze certifikácie
Holandský solármobil za 5 750 € by mohol byť ideálnym mestským vozidlom
3 komentáre
so toho by som nenastupil aj keby za to platili… cista grcka…
spatne vajco
Vozitko to nie je zle ale videl som ako vyzeralo Clio po celnej zrazke v rychlosti ani nie 60 km/h. Z toho musi byt po zrazke s beznym autom placka.