Nový čínsky elektromobil má mať batériu s najväčšou energetickou hustotou

1

Nová čínska e-mobility značka ArcFox predstavila svoj prvý sériový model ArcFox Alpha-T. Toto elektrické SUV pritom ponúkne zaujímavý dojazd, a to aj vďaka batérii, ktorá má mať najvyššiu energetickú hustotu na svete.

Napriek tomu, že ArcFox je novou značkou, nejde o žiadny „startupový pokus“. Stojí za ňou totiž značka BJEV, ktorá patrí pod veľký koncern BAIC, pričom pod značkou ArcFox bude BJEV predávať svoje elektrické modely.

Prvý elektromobil ArcFox Alpha-T je SUV, ktoré balansuje niekde medzi strednou a vyššou strednou triedou. Veď ponúka rozmery 4 788 x 1 940 x 1 683 x 2 915 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Dostupné bude v dvoch verziách.

Tá vyššia, „Long Range“, je vybavená batériou s kapacitou 93,6 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 653 km podľa zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC, ktorý sa v Číne stále používa. Podľa WLTP tak môže očakávať okolo 500 km.

194,12 Wh/kg

Zdá sa teda, že po stránke efektivity nepôjde o žiadneho lídra. Podľa odborníka na batérie Pedra Limu z Pusheevs je však ArcFox Alpha-T lídrom z hľadiska energetickej hustoty batérie na úrovni celého „packu“ (nie batériových článkov). A to svetovým.

Verzia Long Range sa totiž môže pochváliť energetickou hustotou 194,12 Wh/kg. Pre porovnanie, Tesla Model 3 by mala mať batériu s energetickou hustotou okolo 160 Wh/kg (na úrovni „packu“). Štandardná verzia s dojazdom 480 km (NEDC, kapacita batérie neuvedená) je na tom podobne dobre – 187,47 Wh/kg.

Ďalšie parametre už nie sú také pôsobivé, avšak určite postačia. Obe verzie disponujú výkonom 160 kW, krútiacim momentom 360 Nm a maximálnou rýchlosťou 170 km/h. Celková hmotnosť tohto pomerne veľkého elektrického SUV sa zastavila na 2 030, resp. 2 125 kg, a to zrejme aj vďaka batériám s vysokou gravimetrickou hustotou energie.

Známa je už aj základná cena modelu ArcFox Alpha-T, a to 280 000 yuanov (po tamojších dotáciách), čo je v prepočte okolo 36 000 €.

Na záver dodávame, že elektromobily značky ArcFox by sa mohli teoreticky dostať aj do Európy, aj keď sa  Číňania k vstupu na starý kontinent doteraz nevyjadrili. Tri koncepčné modely však predstavili aj na autosalóne v Ženeve, pričom ďalším náznakom by mohlo byť aj to, že model Alpha-T bude vyrábať spoločný podnik BJEV a Magna Steyr (Rakúsko).

Zdroje: Pushevs, Carscoops

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nádejný čínsky konkurent sedanov Tesla dosiahol počas testu dojazd 567 km
Batérie Tesla vs. konkurencia – expertíza Sandyho Munra
Druhý najväčší výrobca elektromobilov, čínsky BYD, chystá európsku expanziu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Veľkosť batérie, výkon, dojazd a prípadne design karosérie sú hodnotené u všetkých elektroáut! Stále mi však chýbajú hodnotenia jazdných vlastností včetne bezpečnosti. Môže to byť „kameň úrazu“ a tým aj koniec mnohých na oko sľubných projektov, ktoré sú len v 3D programoch v počítačoch ….

Pridajte komentár