Aptera s avizovaným dojazdom až 1 600 km sa približuje. Spoznali sme nový interiér

1

Elektromobil Aptera, ktorý môže pripomínať skôr ultraľahké lietadlo ako automobil, je aktuálne vo fáze gamma prototypu. Tento model s extrémnym zameraním na aerodynamiku a efektivitu pritom dostal vynovený interiér, ktorý by sa nemal výraznejšie líšiť od sériového.

Netradičných elektromobilov, ktoré majú prísť na trh, je pomerne dosť. Jedným z najzaujímavejších je určite Aptera. A to nielen kvôli svojmu dizajnu, ale najmä pre avizovaný dojazd až 1 600 km. K tomu sa chce americká spoločnosť Aptera Motors dostať vďaka extrémnej efektivite, ku ktorej významne napomôže aj výnimočná aerodynamika. Minulý rok výrobca spomínal koeficient odporu vzduchu len 0,13. A ten sa ešte snaží vylepšiť.

Niet divu, keďže v prípade tejto 2-miestnej elektrickej 3-kolky sľubuje dojazd až 1 600 km. To sa má týkať top verzie s pohon všetkých kolies, výkonom 150 kW, 100-kWh batériou a predbežnou cenou 46 900 $ (bez DPH). K dispozícii majú byť aj verzie s 25, 40 a 60-kWh batériou, dojazdom 400, 644 a 966 km a cenou od 25 900 $ (bez DPH). A ak by sa tento dojazd náhodou niekomu málil, ten bude možné podporiť integrovanými solárnymi článkami (navyše až 74 km denne, resp. až 18 000 km ročne).

Blížime sa k finálnej verzii

Nedávno spoločnosť Aptera Motors informovala, že ich elektromobil je v tretej (prototyp Gamma) zo štyroch fáz vývoja. A výsledkom blížiacej sa 4. fázy „Delta“ bude vozidlo určené na výrobu. Americký startup pritom odhalil nový interiér vozidla, ktorý by sa už nemal významnejšie meniť.

Skoršie prototypy modelu Aptera mali vertikálne orientovaný centrálny displej a 2 menšie postranné displeje, ktoré plnili funkciu spätných zrkadiel v rámci kamerového zobrazovacieho systému. Po novom tieto „digitálne späťáky“ nahradil jeden väčší displej umiestnený pred vodiča, ktorý plní len funkciu spätných zrkadiel.

Takmer všetky potrebné informácie a ovládacie prvky budú sústredené podobne ako v elektromobiloch Tesla Model Y a Model 3 v rámci veľkého horizontálne orientovaného centrálneho dotykového displeja. A zmenil sa aj volant, ktorý má teraz ešte bližšie k tzv. yoke.

Spoločnosť Aptera Motors tiež uviedla, že v nasledujúcich mesiacoch prezradí informácie ohľadom Delta prototypu (vrátane presných špecifikácií), čo bude vlastne model určený na výrobu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Švajčiarsky „mikro-elektromobil“ Microlino 2.0 sa začal dodávať zákazníkom
„Mestský“ elektromobil s dojazdom 500 km? Twike 5 je netradičný v mnohých smeroch
Elektrický „transformer“ s nastaviteľnou šírkou a cenou 12 500 € je bližšie k výrobe

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár