O „konope“ elektromobil Aptera s dojazdom až 1 600 km je záujem

9

„Ultralight“ elektromobil Aptera, ktorý sľubuje neuveriteľný dojazd až 1 600 km a ktorý sa má dostať na trh ešte tento rok, odhalil ďalšie informácie.

Aptera je ultra-efektívna elektrická trojkolka, ktorá odvezie 2 osoby a ich batožinu. A to do vzdialenosti 400 až 1 600 km, v závislosti od verzie. Môže byť pritom vybavená batériami s kapacitou 25 až 100 kWh. Dojazd na batériu navyše bude možné podporiť integrovanými solárnymi panelmi (až 74 km denne, resp. až 18 000 km ročne).

Vzhľadom na uvedené je jasné, že pre elektromobil Aptera je okrem iného kľúčová aerodynamika. Koeficient odporu tohto vozidla má podľa nedávnych správ dosahovať hodnotu 0,13. A aktuálne šéf spoločnosti Chris Anthony uvádza, že stále pracujú na vylepšovaní aerodynamiky, píše Insideevs.

Aptera obsahuje aj konope

Dôležitú rolu zohráva ľahké úzke telo, ktoré ako sa dozvedáme pozostáva z materiálu s obsahom konope a živice. Konope má totiž pevné vlákna. Z pomerne netradičného materiálu by mohlo byť kvôli úspore hmotnosti aj čelné sklo, a to z polykarbonátu, ak výrobca nájde taký, ktorý spĺňa požadované vlastnosti.

Spoločnosť Aptera Motors tiež oznámila, že registruje takmer 10 000 predobjednávok. Rezervácia nakonfigurovaného vozidla je možná prostredníctvom webu Aptery, a to za vratný poplatok 100 $. Výrobca sľubuje, že vozidlo sa dostane na prvý trh (USA) do konca tohto roka. A dodáva, že usilovne pracuje na to, aby bol ich elektromobil Aptera dostupný aj pre držiteľov rezervácií z Európy.

Čo ceny?

Keď už je reč o predobjednávkach, pripomeňme si oznámené ceny. Základná verzia ponúkne pohon predných kolies, výkon 100 kW a batériu s kapacitou 25 kWh, ktorá má zabezpečiť dojazd okolo 400 km. A to za cenu od 25 900 $ bez DPH. K dispozícii budú aj verzie so 40 kWh (dojazd 644 km), 60 kWh (966 km) a 100 kWh batériou (dojazd 1 600 km).

Minimálne verzia so 100 kWh batériou bude dostupná s pohonom všetkých kolies a výkonom 150 kW. Keďže Aptera v prípade verzií so štandardnou výbavou spomína cenový rozsah 25 900 až 46 900 $, verzia so 100 kWh batériou a dojazdom 1 600 km by teoreticky mala začínať na sume 46 900 $.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Rodinný solár-elektromobil s dojazdom 1200 km a vzhľadom rýchlovlaku
Holanďania sľubujú batérie, ktoré zabezpečia dojazd 1 000+ až 2 000+ km
Kupujúci sú v prípade dojazdu elektromobilov iracionálni, hovorí analytik

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Je to nádhera.. Ale hlavne ekologické vozenie par excellence! Účinnosť a spotreba sú konečne hodné obdivu.. Týmto smerom by sa mali uberať všetky automobilky. Samozrejme aj s väčšími modelmi typu van, suv, atď.. ale so zreteľom na účinnosť a spotrebu a teda aj váhu ultra light. Možno by odzvonilo plechom a tým aj komplikovaným lakovanim,ktore by mohlo znížiť výrobné náklady. Snáď konopný kompozit nebude drahší než karbón.

    • Tá „nádhera“ nie je všetko! Je nepraktická, zaberie plochu ako menšie SUV! Možno že tak pre pár „manekýnov“ ! …. 🙂

    • Je to len ďalšia elektrická nepraktické blbosť.
      Do garáže v rodinnom dome vzhľadom na spoľahlivosť = bezpecnost viac článkovej baterie s množstvom spojov by som ani trojkolku ani el. auto nedal. Je to hazard za drahé peniaze. Slniečkarska blbosť na čo prídu až o 10 rokov.

  2. Neviem si konštrukčne predstaviť,kde narvú tu 100kWh baterku-To zaprvé. A tiež si neviem predstaviť jazdné vlastnosti pri pohone všetkých kolies—keď je to trojkolka–pri tak udávanom obrovskom výkone!?Hlavne tá stabilita v zátačkách??

      • Je to len ďalšia elektrická nepraktické blbosť.
        Do garáže v rodinnom dome vzhľadom na spoľahlivosť = bezpecnost viac článkovej baterie s množstvom spojov by som ani trojkolku ani el. auto nedal. Je to hazard za drahé peniaze. Slniečkarska blbosť na čo prídu až o 10 rokov.

Pridajte komentár