Britský inžinier Trevor Jackson údajne vo svojej dielni vynašiel Aluminum-Air (hliníkovo-vzduchovú) batériu, ktorá má zabezpečiť elektromobilom dojazd až 2 400 km. Technológia sa má pritom už pripravovať na komerčné využitie, a to v rámci multi-miliónovej dohody so spoločnosťou Austin Electric.
Spomínaný „zázrak“ v podobe Aluminum-Air „batérie“ má mať 9-násobne vyššiu energetickú hustotu ako bežne používané li-ion batérie. Jej základom je hojne dostupný a lacný recyklovaný hliník a elektrolyt, ktorý má byť úplne netoxický.
Inžinier a bývalý dôstojník britského námorníctva Trevor Jackson začal experimentovať s týmto typom zdroja energie ešte v roku 2001 vo svojej dielni. A po rokoch sa mu malo podariť vynájsť „zázračný“ elektrolyt, ktorý má byť hlavným tajomstvom vynikajúcich vlastností batérie, ktorá má zabezpečiť elektromobilom dojazd až 2 400 km.
Batéria/palivový článok
Táto Aluminum-Air (hliníkovo-vzduchová) technológia však nie je úplne typickou batériou, keďže jej elektrolyt sa má zrejme pravidelne vymieňať. Takže ide o niečo medzi batériou a palivovým článkom. Keď dôjde tejto technológii „šťava“, jednoducho sa nahradí novou, pričom tá použitá sa zrecykluje.
Vynálezca Aluminum-Air „batérie“ uvádza, že jeho produkt by sa mohol v budúcnosti predávať napríklad v potravinách čí iných maloobchodných predajniach. Proces výmeny má pritom trvať len okolo 90 sekúnd.
Nová energetická technológia znie zatiaľ veľmi „rozprávkovo“, v roku 2017 ju však mala ohodnotiť nezávislá Britská agentúra pre obchod a investície. Podľa nej má byť tento vynález veľmi atraktívnou batériou s dobre zavedenou technológiou, ktorá dokáže na 1 kg vyprodukovať oveľa viac energie ako batérie bežne používané v elektrických vozidlách, uvádza Daily Mail.
Podľa Jacksona má stáť jeho Aluminum-Air batéria, ktorá dokáže zabezpečiť dojazd 2 400 km, len 5 000 GBP (cca 5 800 €). Nevieme však, ako to má presne byť s výmenou elektrolytu či „vybitých“ častí batérií.
Zmluva aj grant
Britský inžinier Trevor Jackson už údajne podpísal multi-miliónovú zmluvu so spoločnosťou Austin Electric z Essexu (vlastní práva na používanie loga Austin Motor Company), ktorá chce jeho batérie už budúci rok nasadiť do tisícov vozidiel. Spočiatku do tzv. tuk-tukov a elektrických bicyklov, pričom chce robiť aj konverzie spaľovacích vozidiel na vozidlá s hybridným pohonom.
Jackson tiež získal grant vo výške 108 000 GBP od centra Advanced Propulsion Center, ktoré je partnerom Ministerstva pre obchod, inovácie a schopnosti. Jeho technológiu mali pritom validovať 2 francúzske univerzity.
Zdrojom týchto informácií je portál špecializujúci sa na udržateľné technológie – Cleantechnica, ktorý však poznamenáva, že čerpal z britského denníka Daily Mail. Ten pritom podľa niektorých zdrojov „nemusí mať úplne dokonalú novinársku povesť“. Nuž, ostáva nám dúfať, že táto technológia nebude len ďalšou „rozprávkou“.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Paradox: Vedci vyvinuli batériu na báze „(ne)priateľského“ CO2
TeraWatt hlási úspech vo vývoji „prevratných“ solid-state batérií. Kedy prídu na trh?
Ceny batérií idú dole. Klesajú však aj ceny elektromobilov?
11 komentárov
Škoda tej nedokonalé novinárskej povesti. Teraz to vyznieva ako bulvár. Ale namotávo to celkom fajn, hoci prilievate vodu skeptikom.
je iné ked tá baterka ide na prázdno a iné ked tahá auto čo má dve tony.
Bludy. Teslamagazin mi stale castejsie pripomina UFO magaziny a podobne srandy.
Nie ste hodnoverni. Uvedomte sa.
Ano, tato technologia ma isto svojich zastancov a aj realne vyuzitie, ale pokial nepride k prelomovemu objavu, ako sa „vraj“ stal, nebude zivotaschopna.
Preco v historii dostal prednost spalovaci motor pred elektrickym? Len tak? Z rozhodnutia niekoho? Blbost. Zakony fyziky a ekonomie nepustia.
Nerobte si hanbu podobnymi hlupostami, prosim.
Vazeny pan Anonym!
Vy sa prosim hanbíte za svoje meno alebo za svoje nazory? Ze sa tak zvlastne podpisujete, sa pytam.
Ano v minulosti vyhrala ropná lobby a prestalo sa investovať do elektromobilov, a do všetkých vynálezov s tým súvisiacich. Došlo to až tak ďaleko že v Amerike vo veľkých mestách postupne rušili električky a tam kde ešte neboli tak sa ani nezačali stavať. Nahradili ich autobusy. Budeme prekvapení za pár rokov ako sa elektromobilita posunie. Nebyť Elonovej odvahy tak ešte stále jazdíme na spaľovákoch.
…ja napr. 4,5 roka čakám sa zázračné grafénové batérie:
…eslafan.cz/clanky/zazracne-baterie-z-grafenu-by-mohly-prinest-zlom-v-pouzivani-elektromobilu
..a podobné „ZÁZRAKY“ nájdete každý mesiac …a čo si o tom myslí TESLA:
…echbox.dennikn.sk/tesla-vie-o-bateriach-vsetko-na-zazraky-neveri/
Cocotina na entú. Aj s celou Teslou. A o Muskovy škoda reči. Nič s toho nebude pokiaľ sa ľudstvo na vašej planéte neumùdri, nič vám nedám. Lebo si to nezaslúžite. S pozdravom váš HENOCH.
A čo konkrétne nám chceš nedať, lebo si to nezaslúžime?
Cela vasa neekologicka ekologia pokial nepresedlame pri presune na bicikle tak nic ekologicke nebude! V podstate ani viroba bicikla nieje ekologicka! Co tak znizit uhlikovu stopu povinnym montovanim cisticiek vzduchu do kazdeho auta, E auta, hybridov???
Ci je auto ekologicke? Preco prave taka trapna a nepodstatna vec trapi vas eko aktivistov?? Mali bi vas trapit horiace lesy lietadla spalujuce a produkujuce bordelu nasobne viac ako vetsie mesto autami, nakladne lode ktore taktiez stoja produkciov bordelu za zmienku! Prepacte ze som voci vasemu nadseniju skeptický ale to co ludstvo nici uz niekolko tisícročí odkedy sa chcel zohriat pri ohni choval zvierata lebo i krava viprodukuje zazivanim bordel, tak som skoro az presvedseny ze tie e auta su neni pomyselny carovny prutik ktory daco zmeni! Cela europska unija moze vimenit svoje neeko auta za elektro a staci dake USA a ine neeko zmyslajuce staty a mate hned po rozpravke!
Ty mudry anonym vrat sa naspat do skoly a nauc sa najskor slovensky. A potom kritizuj.