Auto s nápisom „lepšie ako Tesla Model Y“ má byť testovací model od lacnejšej značky automobilky NIO

6

Prémiová čínska „elektromobilka“ NIO chystá dve nové značky Alps a Firefly, ktoré sa zameriavajú na cenovo dostupnejšie elektromobily. A prvý model od značky Alps (kódový názov DOM) mal byť zaznamenaný počas cestných testov, a to aj s nápisom „lepší ako Tesla Model Y“. Tento model má byť pritom aj lacnejší. Čo o ňom ešte vieme?

Portály CarNewsChina a CnEVpost zrejme na základe správy od Xchuxing informujú, že na čínskych cestách bolo zaznamená testovacie vozidlo, ktoré by malo byť prvým modelom novej značky Alps. Tá je pritom jednou z dvoch nových značiek čínskej automobilky NIO.

Nové značky cenovo dostupnejších elektromobilov

Podľa toho, čo prémiová automobilka NIO o svojich nových značkách uviedla v minulosti, značka Alps by sa mala zameriavať na „bežné“ elektromobily. Vzťah medzi značkami NIO a Alps by mal byť pritom podobný ako napr. v prípade Audi a VW či Lexusu a Toyoty. Spoločnosť NIO vtedy tiež sebavedomo vyhlásila, že Alps prinesie lepší produkt a služby ako Tesla, a to za nižšie ceny.

„Lepšie ako Model Y“

Zdá sa, že NIO pokračuje ďalej so sebavedomým marketingom ohľadom značky Alps. Na testovacom vozidle zaznamenanom na čínskych cestách, ktoré má byť podľa viacerých čínskych médií prvým modelom od Alps („DOM“), je totiž nápis „lepšie ako Model Y“. Na základe fotografií sa pritom zdá, že ide o crossover / „SUV-coupé“ A spomínaný nápis naznačuje, že sa zaradí k Tesle Model Y do strednej triedy.

Zaujímavé je, že toto vozidlo bolo zaznamenané krátko potom, čo šéf automobilky NIO adresoval záujemcom o Teslu Model Y odkaz, aby počkali na elektromobil značky Alps, pretože bude lacnejší. Neoficiálne sa pritom očakáva, že Alps DOM bude začínať na cene 250 000 RMB (cca 32 000 €) alebo sa bude jeho cena pohybovať v rozsahu 200 000 až 300 000 RMB (cca 26 000 až 38 000 €). Pre porovnanie, Tesla Model Y stojí v Číne 258 900 až 363 900 RMB (cca 33 000 až 47 000 €).

Čínske médiá tiež uvádzajú, že Alps DOM vyrástol na platforme NIO NT 3.0 a ponúkne pohon jednej nápravy aj oboch náprav a 60 aj 90-kWh batériu. A podporovať má aj expresnú výmenu batérie v rámci tzv. „swap stations“.

Skúšobná výroba novinky značky Alps má byť naplánovaná na júl a do predaja sa má vozidlo dostať v októbri. Spoločnosť NIO predáva svoje prémiové elektromobily aj v Európe a na starý kontinent sa chystá aj jej značka Firefly, ktorá je hierarchicky ešte nižšie ako Alps. Stále však nie jasné, či NIO plánuje uviesť na európsky trh aj značku Alps.

Zdroj titulnej ilustračnej fotografie: bfishadow/Flickr via Wikimedia (CC BY 2.0)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky konkurent Tesly Model 3 ponúkne dojazd 1 055 km (CLTC) vďaka novej batérii
Vyzývateľ Tesly Model Y od BYD odhalil prvé technické špecifikácie
NIO predstavilo superluxusnú vlajkovú loď ET9 s ultrarýchlym nabíjaním
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Aj keď sa jedná o „veľkohubé“ vyhlásenie, pri tom, ako sa čínske automobilky derú vpred, nemusí byť nepravdivé!

    P.S. kiež by sa to dalo podobne povedať aj o európskych automobilkách ….

  2. Cinske automobilky chrlia nove modely kazdy tyzden, ale som zvedavy kolko ich prezije tento rok, prve uz zacinaju mat problemy. Kazdopadne, konkurencia je dobra, ale nech sa to uz trochu stabilizuje.

    • Čínskych automobiliek je už „ako hadov“! Ak niektoré neprežijú, nič tragické sa nedeje, prečistí to rybník! Zostanú len zdravé kusy! 🙂

  3. NIO je trvalo v strate, kto ju aj tak dotuje? Čínska Komunistická strana a vláda? Vieme k tomu niečo, pán Bakša? Američania ju tiež podporujú: Hlavnými inštitucionálnymi akcionármi NIO sú Originalwish, Tencent Holdings, Baillie Gifford, BlackRock ( BLK ) a Vanguard Group. Americký kapitál podporuje čínske stratové firmy, aby ničili Teslu? Divnô je to dákô.

  4. Nio má vstavanú konštrukčnú vadu a tou sú vymeniteľné batérie. Táto funkcionalita výrazne negatívne ovplyvňuje celý konštrukčný návrh auta, vrátane ceny.

Pridajte komentár