Koncern Renault predstavil stratégiu svojej značky Alpine, ktorá sa stane čisto elektrickou. Na ceste ku „globálnej značke“ jej pritom pomôže 7 aktualne oznámených elektromobilov.
Renault chce nielen oživiť zašlú slávu športovo orientovanej automobilovej značky Alpine, ale urobiť z nej plnohodnotnú globálnu značku elektromobilov. Alpine má aktuálne takmer 2 000 zamestnancov, 140 predajných miest, 5 dizajnérskych a produkčných centier a na pláne „fázu rastu“.
Od budúceho roka začne na trh uvádzať svoje nové plne elektrické modely a od roku 2027 chystá globálnu expanziu, najmä v rámci USA a Ázie. 100-% elektrické portfólio chce dosiahnuť do konca roka 2026 a do roku 2030 aj výrobu s nulovou uhlíkovou stopou.
7 avizovaných elektromobilov
Do konca tejto dekády má Alpine v pláne uviesť na trh až 7 elektromobilov. Prvým z nich bude subkompaktný hot-hatch Alpine A290, ktorý bude vychádzať z nástupcu modelu Zoe, teda Renaultu 5, postaveného na platforme CMFB-EV. Na trh sa má dostať budúci rok.
- Zdroj: Alpine
- Zdroj: Alpine
O rok neskôr sa máme dočkať modelu „Crossover GT“, ktorý sa zaradí do segmentu C, teda nižšej strednej triedy, resp. medzi tzv. „kompakty“. Ten sa bude vyrábať vo francúzskom závode „Alpine Dieppe Jean Rédélé“.
Alpine samozrejme nemôže pokračovať bez svojho ikonického kupé A110, ktorého technologickou predzvesťou je prototyp A110 E-ternité s maximálnou rýchlosťou 250 km/h, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 4,5 s, batériou s kapacitou 60 kWh a dojazdom 420 km (WLTP). Ten pritom vyrastie na úplne novej platforme APP (Alpine Performance Platform).
- Zdroj: Alpine
- Zdroj: Alpine
- Zdroj: Alpine
Táto platforma poslúži ako základ aj pre roadster na báze modelu A110 a 4-miestne športového kupé A310. A vrcholnými elektromobilmi v ponuke značky Alpine budú bližšie nešpecifikované modely z vyšších segmentov D a E.

Zdroj obrázku: Group Renault
Ďalšie technológie
Alpine tiež uvádza, že okrem platformy APP vyvíja motor spaľujúci vodík či ADM (Alpine Dynamic Module) – „centrálnu inteligenciu pre zvýšenie agility a výkonu v rámci elektronickej architektúry“.
Zdroj: Renault/Alpine
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Renault chystá ešte menší elektromobil s cenou pod 23 000 €
Prvý „koncepčný“ elektromobil Alpine je predzvesťou plnej elektrifikácie značky
„Cenovo dostupný“ elektromobil od Renaultu vstúpil do testovacej fázy
ODBER NOVINIEK
6 komentárov
Zmenit meno znacky je urcite logicky krok hlavne s dovodu nie uplne najlepsej povesti renoltu. Ktoremu sa inak v servisoch hovori „Co cakat od auta s p… v znaku.“
Vo francuzsku oblubeny najma dizajnom, no mnohi francuzi po 1. zakuseni napr.nemeckych znaciek im zostavaju navzdy verni.
Samozrejme FR je plne patriotov, co ale pravdepodobne i tak nezachrani slavny Renault, Citroen, ani peugeot od krachu do konca dekady. Jediny z nich prave renault ma fabriky v cine, kde vyraba i predava male EV za cenu okolo 10k. Ak sa prestane vyhovarat na rozne bezp.odlisnosti v cine, ktore zlacnuju auto o POLOVICU a zacne ich vozit a predavat za podobne ceny v eu, tak snad prezije. Aspon doteraz bol renault zoe vo fr velmi oblubenym a to prave vdaka velmi inteligentnemu rozhodnutiu vedenia o prenajme baterie. Nie kazdy francuz si to vedel spocitat..no i tak je to podla mna cestou, ako predavat male mestske ev masám. I ked, popravde zoe nie je ziadny drobeček typu twingo1.
EV su podstatne jednoduchsie ako spalovaky cize menej poruch menej servisu, menej udrzby. Takze vsetky znacky si nimi polepsia renome kvality. 🙂
Ano na Slovensku je veľa primitívnych ľudí, ktorí používajú podobné citácie ako uvedené vyššie. To je ale všeobecný problém aj v iných oblastiach. Zrejme si takto hladkajú svoje ego, keďže reálne francúzsku konkurenciu vozidiel nepoznajú a ani nechcú spoznať. Je to ich voľba, avšak poškodzovanie dobrého mena kohokoľvek napr. aj značky sa dá kvalifikovať aj trestne. Bežne sa to deje v civilizovaných krajinách, ku ktorým sa hlási aj Slovensko. A tam treba začať, pokiaľ nevedia kde sú hranice.
Renault patrí štatisticky k najspoľahlivejším značkám v Európe. Jeho motorkárske technológie používa celý koncern od Mitsubishi ktorú pred ôsmimi rokmi zachránil pred krachom, Nissan zachránený pred pätnástimi rokmi po Mercedes ktorý nevie vyrábať spoľahlivejšie maloobjemové spaľováky.
Tlačové oznámenia všetkých automobiliek včítanie startupov sú plné superlatívov! Na nich sa však nepovozíme,
a tak musíme čakať na to, čo nám časom „vytlačia“ za brány výrobných závodou! Trpezlivosť bratia, trpezlivosť! 🙂
Mal som Renault 19 Chamade. Benzín. Výborné auto na tú dobu. Za slušné peniaze.
Toto čo predvádza Renault teraz, nechápem. Aj keď musím uznať, že na začiatku v aliancii s Nissanom boli v elektro európskou špičkou (na rozdiel od „koncernu“, ktorý chrlil nezmysly typu XL1)
Vlak im už ušiel, idú rovnaký model ako ostatné dinosaury, nezachráni ich ani zmena znaku…
Predávajte radšej Rusom vrtuľníkové výsadkové lode…
Fin de partie.