Prvý „koncepčný“ elektromobil Alpine je predzvesťou plnej elektrifikácie značky

3

Značka Alpine, ktorá patrí pod Renault, sa stane čisto elektrickou. Oznámené pritom boli 3 plne elektrické modely. No a aktuálne bol predstavený koncepčný elektromobil Alpine A110 E-ternité, ktorý vychádza z ikonického športového modelu tejto značky. Slúži pritom aj ako e-mobility laboratórium.

„Chcem elektrifikovať značku Alpine, aby sa jej meno zachovalo na večné veky,“ uviedol Luca de Meo, keď prišiel do koncernu Renault a stal sa jeho šéfom. Následne začali práce na elektrifikácii značky, pričom prvým verejne prezentovaným výsledkom je Alpine A110 E-ternité, ktorým Francúzi zároveň oslavujú 60. výročie modelu A110.

Alpine A110 E-ternité sa pritom stal výskumnou platformou a pomyselným laboratóriom pre rozvoj technológií elektrického pohonu, ktorý nájdeme od roku 2024 v sériových elektromobiloch značky. A asi neprekvapí, že Alpine využije aj existujúce technológie rodičovského Renaultu, resp. aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi.

Alpine A110 E-ternité používa rovnaké batériové moduly ako Renault Megane E-Tech Electric. Tie sú však v rámci predstavenej novinky rozmiestnené veľmi netypicky. Batériový pack je totiž rozdelený na 2 časti. Vpredu pritom nájdeme 4 batériové moduly a vzadu 8 modulov. Vozidlo tak má na pomery elektromobilov netypicky zlý pomer hmotnosti – 42:58. To však zrejme vyplýva z obmedzení platformy navrhnutej pre spaľovacie auto. Našťastie sériové elektromobily Alpine vyrastú na „e-platformách“.

Špecifikácie

Alpine sa chváli, že elektrifikácia pridala modelu A110 na hmotnosti len 258 kg, pričom elektrická novinka váži celkovo 1 378 kg. A nasledujúcim cieľom je zníženie hmotnosti na 1 320 kg. Čo sa týka ďalších špecifikácií, elektromotor poskytuje výkon 178 kW a krútiaci moment 300 Nm prostredníctvom úplne novej 2-stupňovej prevodovky.

Vďaka tomu tento elektromobil zrýchli z 0 na 100 km/h cca za 4,5 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Batéria, resp. batérie majú dokopy kapacitu 60 kWh a majú zabezpečiť dojazd 420 km (WLTP).

Zdroj: Alpine

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Alpine a Audi naznačili 6 nových elektromobilov
Renault urýchľuje e-mobility plány. Chystá 10 elektromobilov či „vlastné“ lacnejšie batérie
Renault predstavil koncepčný elektromobil Scenic s vodíkovým „predlžovačom dojazdu“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

    • Skôr zaujímavá tragédia.
      Technická logika jasne hovorí necpať batérie do ICE! Je to Frankenstein, pričom marketing hovorí o krásnom princovi. Za takéto hlúposti by mala byť od kompetentnej odbornej verejnosti a žurnalistov tvrdá kritika. Novinári si nerobia svoju robotu, keď sa tvrdo nedožadujú informácií o tom, kedy budú mať automobilky dedikované BEV platformy, LFP batérie a hlavne terrafactory.
      Blažená nevedomosť automobilovej EU!

Pridajte komentár