Najväčšia indická ropná spoločnosť Indian Oil, ktorá je vo vlastníctve štátu, chystá výrobu „Metal-air“, presnejšie hliníkovo-vzduchových (Al-air) batérií pre elektromobily s technológiou od Phinergy. Tieto batérie sú špecifické extrémnou energetickou hustotou a tým, že sú nenabíjateľné.
Indický ropný gigant získal menšinový podiel v izraelskej spoločnosti Phinergy, ktorá už roky vyvíja hliníkovo-vzduchové batérie (Al-air). Indian Oil a Phinergy aktuálne v Indii zakladajú spoločný podnik, ktorý bude vyvíjať, vyrábať a distribuovať Al-air batérie.
Hliník je z pohľadu nového závodu strategicky dôležitou surovinou, pretože hliníkový priemysel je v Indii veľmi dobre zavedený, pričom stále rastie. Použitím Al-air technológie tak môže byť India pri svojej transformácii smerom od fosílnych palív nezávislá napr. od dovozu lítia.
Namiesto nabíjačiek „výmenné“ stanice
Technológia batérií od Phinergy vyžaduje zavedenie inej infraštruktúry pre elektromobily, keďže tieto batérie sa nedajú nabíjať. Namiesto nabíjacích staníc tak indická vláda vybuduje sieť staníc, kde sa budú batérie vymieňať.
Po vybití zostáva zvyšok batérie, vrátane vzduchovej katódy, neporušený a nie je potrebné v rámci zvyšku batérie nič meniť, a to počas 8 rokov. Potom môže byť vzduchová katóda kompletne recyklovaná, uviedol šéf výskumu a vývoja spoločnosti Indian Oil, Ramakumar.
Žiaľ, špecifikácie chystaných batérií zatiaľ nepoznáme. Na základe všeobecných informácií o Al-air technológii by však mohli vydržať niekoľko mesiacov, resp. pár tisíc kilometrov, kým nedegraduje hliníková anóda. Tá sa dá potom zrecyklovať, pričom z degradovaného materiálu by malo byť možné vyrábať nové anódy. „Nabíjaním“ takejto batérie tak v podstate môže byť mechanická výmena hliníkovej anódy.
Podľa spoločného podniku spoločností Indian Oil a Phinergy sa už vedú rokovania s výrobcami vozidiel o zavedení Al-air batérií v rámci elektrických „trojkoliek“, osobných automobilov a autobusov.
Zdroj: Electrive
SÚVISIACE ČLÁNKY:
V „garáži“ údajne vynašiel batériu, ktorá zabezpečí autám dojazd 2 400 km
Vedci vyriešili desaťročia trvajúcu záhadu okolo Li-ion batérií
„EÚ“ začala pracovať aj na vývoji „revolučných“ solid-state batérií pre autá
12 komentárov
Aj u nás máme hliníkárne…
Mohli by nám dať patent zdarma, ako dal Musk kopu patentov zdarma a Žiar nad Hronom má o zamestnanosť postarané.
vacsiu debilinu som uz dlho necital…
A čo je na tom akože debilné? Preto, že nerozumieš chemickému princípu, tak to vyhlasuješ za debilné?
Alebo je na to ešte nejaký iný dôvod?
Nemusíš vyštudovať chemickú fakultu. Stačí keď si to vyhľadáš vo Wikipédii. Tento princíp je tam dosť detailne popísaný.
A Wikipédia rozhodne nie je znôška debilín. Súhlasíš?
nesuhlasim
Nikto z vas nebol asi v Indii.tam je to fakt nereálne keď idete v Indii na benzínke špeciálne v bombaj tak čakáte min pol hodku pokým sa dostanete na rád a to tancujú motorky takže 40 sekúnd max jedna ako keď bude pod zemov zasobaren na 10 000 batérií tak to pôjde je to blbosť systém meniť baterky
Keď sa bude meniť raz za dva mesiace (dojazd 2400 km) tak nebudú rady a meniť sa môže kdekoľvek, nemusia byť podzemné nádrže ako na benzín.
Takze, na tu baterkovu somarinu, treba pockst tak 15 rokov. Moxno uz bude financne vyhodnejsia a prejde aspon 600 km a dobyjsnie bude max 5 minut. Inak je to prd vo vetre…
V „garáži“ údajne vynašiel batériu, ktorá zabezpečí autám dojazd 2 400 km
V tomto článku pod textom sa píše o týchto hliníkových batériách. Do práce a späť to máme 50 km, takže 2400 km máme na dva a pol mesiaca, potom výmena batérie, to by bolo celkom v pohode.
Nie, neekologiké viď výrobu hliníka na Svk. Velká záťaž pre prírodu.
No dobre a ťažba ropy a výroba benzín / nafta / oleje je ekologickejšia ako výroba hliníka?
Pravda. A navyše sa ten hliník dá ekologicky recyklovať a použiť znovu.