Čínske e-SUV Aiways U5 dostalo európske špecifikácie. Na trh príde v lete

1

Čínsky startup Aiways obnovil výrobu svojho elektrického SUV Aiways U5. Sériová produkcia európskej verzie ale bola posunutá na júl. Konečne však máme jasno v špecifikáciách vozidla, ktoré sa dostane na európsky trh. Tie pritom môžu viac či menej pripomínať pomerne obľúbený elektromobil Hyundai Kona Electric.

Zaujímavé čínske elektrické SUV, ktoré svojimi rozmermi 4 680 x 1 865 x 1 684 x 2 800 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) balansuje medzi nižšou strednou a strednou triedou, Aiways U5, bude možné v Európe objednať do konca apríla. Jeho výroba začne v júli a prvé dodávky európskym zákazníkom majú byť spustené v auguste, informuje Insideevs. Aktualizácia: Podľa najnovších informácií by mohli byť prvé dodávky posunuté na september (minimálne pre nemecký trh).

Objednávky budú prebiehať online, pričom Aiways aktuálne nespomína možnosť nákupu alebo vyskúšania v rámci siete predajní s elektronikou Euronics. Toto zaujímavé partnerstvo pritom tlmočila začiatkom marca. Realizáciu svojho zámeru zrejme posúva na neskôr, čo by bolo vzhľadom na aktuálnu „korona-krízu“ v Európe úplne pochopiteľné.

Ohľadom doteraz dostupných špecifikácií elektromobilu Aiways U5 panoval trošku zmätok, nakoľko niektoré konkrétne parametre sa líšili. Dnes však už vieme, že to bolo spôsobené tým, že európska verzia bude mať  rozdielne aj niektoré základné komponenty. Ponúkne pritom nasledovné:

  • Kapacita batérie: 63 kWh
  • Dojazd: cez 400 km (WLTP)
  • Výkon: 140 kW
  • Krútiaci moment: 315 Nm
  • Nabíjanie: z 30 na 80 % za 27 min (DC), z 20 na 100 % za 8 hod (6,6 kW AC)
  • Hmotnosť: 1 700 – 1 750 kg
  • Koeficient odporu vzduchu: 0,29
  • Objem batožinového priestoru: 1 543 l (po sklopení zadného radu sedadiel)
  • Možná cena (neoficiálne údaje): cca 35 000 € (cieľová cena, podľa Electrive), resp. do 40 000 € (základná verzia, podľa Ecomento)

Niektoré špecifikácie môžu viac či menej pripomínať pomerne obľúbené elektrické SUV Hyundai Kona Electric, Aiways U5 je však podstatne väčšie vozidlo. Na druhej strane, neponúkne zrejme takú podporu (min. spočiatku) ako etablovaná juhokórejská značka.

Čínsky elektromobil pritom nedopadol úplne najlepšie v bezpečnostných testoch Euro NCAP (3 hviezdičky). Spoločnosť Aiways na to reagovala slovami, že pracuje na odstránení nedostatkov. Vylepšené vozidlo chce poskytnúť na opätovné testy, pričom očakáva, že sa stane jedným z najbezpečnejších vo svojej triede.

Interiér a technologická výbava

V luxusne pôsobiacom interiéri nájdeme okrem iného 5 miest na sedenie a viacero displejov. Ten centrálny má uhlopriečku 12,3″ a ďalšie, ktoré tvoria prístrojový panel,  7″ + 4,2″ + 4,2″. Technologická výbava obsahuje moderných jazdných asistentov, ktorí zabezpečia aj vďaka početným radarom a kamerám autonómnu jazdu na úrovni 2+. K dispozícii bude aj automatický parkovací systém či aktualizácie na diaľku.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický obytný tuk-tuk z „Aliexpressu“ stojí menej ako 5 000 $
Čínsky elektromobil JAC iEV7S je už dostupný aj v Česku. Oplatí sa?
„Čínsky počítač na 4 kolesách“, Byton M-Byte, má oficiálnu európsku cenovku

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár