Čínsky elektromobil Aiways U5 je výsledkom spolupráce s renomovanými európskymi firmami

1

Čínska e-mobility spoločnosť Aiways uvádza, že jej prvý elektromobil Aiways U5, ktorý už smeruje do Európy, je výsledkom nových nápadov, technológií a entuziazmu startupu a odborných znalostí renomovaných európskych dodávateľov.

SUV Aiways U5 je jedným z prvých moderných elektromobilov, ktoré prichádzajú z Číny do Európy. A to doslova, keďže na ceste je prvá loď s 500 kusmi, ktoré skončia v korzickej autopožičovni. Čoskoro by sa však mali dočkať aj bežní zákazníci.

Ide o novo vyvinutý elektromobil s modernými technológiami. Na túto a tiež iné čínske automobilky pritom upozorňuje predseda automobilky Renault, a to v súvislosti, že sa môžu stať hrozbou nielen pre nich, ale aj európsky automobilový priemysel.

Dôraz na kvalitu?

Zdá sa, že startup Aiways si dal v rámci vývoja záležať aj na kvalite svojho prvého elektromobilu U5. Dôkazom môže byť spolupráca s viacerými renomovanými európskymi spoločnosťami, vrátane Bosch, BASF, Benteler Automotive, Siemens (Nemecko), Autoneum, Georg Fischer (Švajčiarsko) či Grupo Antolin (Španielsko), informuje na základe správy od Aiways portál Automobilsport.

Bosch sa postaral o systém „zábavného a uspokojujúceho“ riadenia, vrátane el. posilňovača. V spolupráci so spoločnosťou Benteler bola vyvinutá karoséria vozidla, ktoré pozostáva z hliníka (52 %) a špeciálnej vysokopevnostnej ocele (48 %), ktorá má byť 4-krát pevnejšia ako konvenčná vysokopevnostná oceľ.

O materiály a čalúnenie v interiéri sa postarali spoločnosti Autoneum a Grupo Antolin, ktoré sú európskymi expertmi v tejto oblasti.

„Industry 4.0“

Aiways sa tiež chváli svojím čínskym výrobným závodom, ktorý ich vyšiel na 1,73 miliardy €. Ten aktuálne dokáže produkovať 150 000 vozidiel ročne, pričom v prípade potreby je možné jeho výrobnú kapacitu až zdvojnásobiť.

V spolupráci so spoločnosťou Siemens bol navrhnutý podľa štandardov Industry. Okrem iného využíva cloudové technológie či roboty ABB a Kuka. Za lakovňou stojí ďalšia nemecká spoločnosť – Eisenmann.

Čo sa týka moderných e-mobility technológií, medzi ktoré patria li-ion batérie, Aiways siahol po batériách čínskej spoločnosti CATL, ktorá je najväčším výrobcom akumulátorov pre elektromobily na svete. Európa žiaľ v tejto kriticky dôležitej oblasti zaspala dobu. Na prípadné ovocie mnohých aktuálnych batériových iniciatív na pôde EÚ si pritom budeme musieť počkať zrejme ešte dlhú dobu.

Aiways U5 sa teda čoraz viac profiluje ako skutočne konkurencieschopný elektromobil, a to aj v rámci náročného európskeho trhu. Varovania Renaultu tak zrejme netreba podceňovať.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvá loď s čínskymi elektromobilmi Aiways U5 mieri do Európy. Čo cena?
Čínske elektromobily sú pre Európu hrozbou, varuje predseda Renaultu
Druhý najväčší výrobca elektromobilov, čínsky BYD, chystá európsku expanziu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. No pozrime ho beťára! Tak on to nebude tak celkom čistokrvný Číňan!
    Bude to čínsko-európsky kríženec s veľmi dobrými vlastnosťami po rodičoch!

Pridajte komentár