Francúzska autopožičovňa kupuje stovky čínskych elektromobilov Aiways U5

3

Autopožičovňa Filippi Auto chystá masívnu elektrifikáciu svojej flotily na ostrove Korzika. Pomôže jej pritom, na európske pomery netradične, čínska automobilka Aiways, ktorá dodá „stovky“ kusov svojho čerstvého elektrického SUV U5. To sa pritom bude oficiálne predávať aj na európskom trhu.

Francúzska autopožičovňa Filippi Auto, ktorá patrí pod amerického giganta Hertz, chce mať do roku 2022 vo svojej korzickej flotile 70 % elektrických automobilov, uvádza Vision Mobility. Tento zámer je súčasťou plánu znižovania emisií a iného znečistenia na ostrove Korzika, ktorý je obľúbenou turistickou destináciou.

Alexander Klose, šéf globálneho podnikania automobilky Aiways, v súvislosti s partnerstvom s požičovňou Filippi Auto uviedol, že ide o ideálny spôsob vstupu ich značky na európsky trh. Okrem elektrifikácie ostrova, ktorá má priniesť ochranu prírody, víta tiež príležitosť priblížiť ich „čerstvý“ elektromobil Aiways U5 návštevníkom z celej Európy.

Jean Noel Filippi z Filippi Auto zas povedal, že ich spolupráca s Aiways vychádza z presvedčenia o kvalite elektrického SUV U5. Toto vozidlo je pritom v Európe dostupné pre komerčných zákazníkov na objednávku od 1. mája. Súkromní zákazníci sa majú dočkať tento mesiac.

Aiways U5 – špecifikácie

Aiways U5 svojimi rozmermi 4 680 x 1 865 x 1 684 x 2 800 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) balansuje medzi nižšou strednou a strednou triedou. Európska verzia sa bude od domácej čínskej líšiť, pričom ponúkne nasledovné:

  • Kapacita batérie: 63 kWh
  • Dojazd: cez 400 km (WLTP)
  • Výkon: 140 kW
  • Krútiaci moment: 315 Nm
  • Nabíjanie: z 30 na 80 % za 27 min (DC), z 20 na 100 % za 8 hod (6,6 kW AC)
  • Hmotnosť: 1 700 – 1 750 kg
  • Koeficient odporu vzduchu: 0,29
  • Objem batožinového priestoru: 1 543 l (po sklopení zadného radu sedadiel)
  • Možná cena (neoficiálne údaje): cca 35 000 € (cieľová cena, podľa Electrive), resp. do 40 000 € (základná verzia, podľa Ecomento)

V luxusne pôsobiacom interiéri nájdeme okrem iného 5 miest na sedenie a viacero displejov. Ten centrálny má uhlopriečku 12,3″ a ďalšie, ktoré tvoria prístrojový panel,  7″ + 4,2″ + 4,2″. Technologická výbava obsahuje moderných jazdných asistentov, ktorí zabezpečia aj vďaka početným radarom a kamerám autonómnu jazdu na úrovni 2+. K dispozícii bude aj automatický parkovací systém či aktualizácie na diaľku.

Výroba vozidla začne neskôr ako sa plánovalo (asi netreba vysvetľovať prečo), a to v júli, pričom prvé dodávky európskym zákazníkom majú byť spustené v septembri (platí minimálne pre nemecký trh).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Zaujímavý čínsky elektromobil bude v Európe „predávať“ aj sieť s elektronikou
Čínsky e-sedan od BYD poodhalil európsku cenu. Ponúkne špeciálnu batériu
O krok bližšie k autonómnemu nabíjaciemu robotu. Aiways získal patenty

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

Pridajte komentár