Čínsky Aiways U5 sa dostáva do európskeho predpredaja. Spoznali sme ceny

6

Čínske elektrické SUV Aiways U5, na ktorom sa podieľa aj viacero renomovaných európskych spoločností, sa dostalo do predpredaja na prvom európskom trhu. Spoznali sme pritom finálne európske špecifikácie a ceny.

Predpredaj 5-miestneho SUV, ktoré svojimi rozmermi 4 680 x 1 865 x 1 684 x 2 800 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) balansuje niekde medzi nižšou strednou a strednou triedou, bol spustený v Nemecku, a to v spolupráci so sieťou predajní elektroniky Euronics.

Niektoré z finálnych európskych špecifikácií Aiways U5 sú pritom o niečo lepšie ako v prípade tých predbežných, ktoré avizoval výrobca v nedávnej minulosti. Čínsky elektromobil si polepšil napr. v oblasti výkonu – 150 kW (201 k) či na dojazde – 410 km (WLTP). Krútiaci moment vozidla dosahuje hodnotu 315 Nm.

Kapacita batérie sa od tej avizovanej nelíši – 63 kWh. Li-ion batéria s článkami od CATL podporuje rýchlonabíjanie max. výkonom 90 kW, pričom z 30 na 80 % kapacity sa nabije za 27 min.

Dva varianty

Koncová cena základnej verzie je o niečo vyššia, ako sa očakávalo na základe dokumentu Nemeckého federálneho úradu pre ekonomiku a kontrolu exportu. Variant „Standard“ totiž stojí 37 990 € (vrátane DPH v dočasnej výške 16 %). Variant „Premium“ vyjde na 40 990 € (vrátane DPH v dočasnej výške 16 %).

Už v základe by sme pritom mali nájsť rôzne asistenčné systémy, a to napr. adaptívny tempomat, asistenta núdzového brzdenia, asistenta pre ochranu pred zrážkou či výstražné systémy, ktoré sa týkajú udržiavania jazdy v jazdnom pruhu a mŕtvych uhlov, upozorňuje portál Ecomento.

Európsky“ Aiways U5 sa dostáva do výroby v tomto mesiaci, pričom budú následne minimálne v rámci nemeckého trhu spustené testovacie jazdy (august) a konfigurátor vozidla (september). Prvé dodávky čínskeho elektromobilu sú naplánované na október.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Aiways U5 je výsledkom spolupráce s renomovanými európskymi firmami
Čínske elektro-SUV BYD Tang EV sa predstavilo prvému európskemu trhu
Čínske elektromobily ORA sa majú chystať do EÚ. „Nahradia“ BMW i3?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Zaujímalo by ma, ako ten predaj chcú technicky realizovať. Také auto sa predsa nekupuje podľa katalógu ako trebárs kalkulačka alebo stolná lampa. Auto si treba riadne prezrieť, vyskúšať a podobne.
    Predajca elektroniky – majú na to možnosti? No neviem. Snáď im to vyjde…

  2. Takže nás čakajú plné servisi poruchových nie lacných áut,plné bazáre a šrotoviská…no a to najdôležitejšie,z hľadiska bezpečnosti podpriemer,takže aj mohutný príliv pacientov v prípade nehôd. Vraciame sa do 70-80 rokov minulého storočia čo sa kvality a spoľahlivosti týka…

    • No ja to vidím tak, že Čína robí v poslednom čase lepšiu kvalitu ako EU autá. Takže ja by som si spokojne to auto kúpil. Mám viac vecí z elektroniky z Číny a všetko je top. Teraz idem kúpiť MI10 ultra, na ktorý nemá ani Apple ani Samsung

Pridajte komentár