Ambiciózna čínska „elektromobilka“ Aiways posiela do Európy prvú loď s 500 vozidlami Aiways U5. Konečne sme sa pritom dočkali prvých oficiálnych informácií ohľadom ceny.
Elektrické SUV strednej triedy, Aiways U5, bude v rámci Európy najskôr dostupné v Nemecku, Nórsku, Švajčiarsku, Holandsku a zrejme aj vo Francúzsku. Spočiatku však len na lízing. Možnosť kúpy či „predplatného“ bude zavedená neskôr, uvádza Electrek.
Prvých 500 kusov poputuje na Korziku, presnejšie do tamojšej autopožičovne Filippi Auto. Alexander Klose, šéf globálneho podnikania automobilky Aiways, pritom svojmu elektromobilu určite verí: „Ukážeme, že elektromobily z Číny môžu konkurovať tým najlepším na svete,“ povedal počas tlačovej konferencie.
Prvá oficiálna zmienka o cene
Electrek uvádza, že podľa čínskych médií Aiways U5 stojí na domácom trhu od 28 000 $ (cca 24 700 €) po zahrnutí tamojších stimulov. A konečne sme sa dočkali aj oficiálnej informácie, ktorá súvisí s cenou európskej verzie. Alexander Klose totiž uviedol, že plne vybavená top verzia bude stáť 40 000 €. To sedí s dávnejšími neoficiálnymi správami z nemeckých médií, v ktorých sa okrem toho spomínala aj základná cieľová cena, a to 35 000 €.
V rámci vozidla by sme mali nájsť bohatú technologickú výbavu, vrátane najmodernejších jazdných asistentov, ktorí aj vďaka početným radarom a kamerám zabezpečia autonómnu jazdu na úrovni 2+. K dispozícii bude napríklad aj centrálny 12,3″ displej, digitálny prístrojový panel pozostávajúci z 3 displejov (7″ + 4,2″ + 4,2″), automatický parkovací systém či aktualizácie na diaľku.
Mnoho dôležitých komponentov pochádza od renomovaných výrobcov – batéria od CATL, elektrické komponenty od Bosch, kamerový systém s radarom a ultrazvukovými senzormi od Mobileye.
Aiways U5 – špecifikácie
Aiways U5 svojimi rozmermi 4 680 x 1 865 x 1 684 x 2 800 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) balansuje medzi nižšou strednou a strednou triedou. Európska verzia sa bude od domácej čínskej líšiť, pričom ponúkne nasledovné:
- Kapacita batérie: 63 kWh
- Dojazd: cez 400 km (WLTP)
- Výkon: 140 kW
- Krútiaci moment: 315 Nm
- Nabíjanie: z 30 na 80 % za 27 min (DC), z 20 na 100 % za 8 hod (6,6 kW AC)
- Hmotnosť: 1 700 – 1 750 kg
- Koeficient odporu vzduchu: 0,29
- Objem batožinového priestoru: 1 543 l (po sklopení zadného radu sedadiel)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla „zabila“ koncept vymeniteľných batérií, čínske Nio však hlási úspech
Najambicióznejší e-mobility „startup“ sveta, Evergrande, už stavia továrne
Čínsky e-sedan od BYD poodhalil európsku cenu. Ponúkne špeciálnu batériu
3 komentáre
Celkom slušné parametre. Za celkom slušnú cenu.
Je dobré a celkom logické, že udávajú dojazd podľa WLTP a nie podľa NEDC (čo už je vlastne v Európe údaj neporovnateľný).
Trochu ma pobavil údaj o objeme batožinového priestoru – po sklopení zadného radu sedadiel.
Ale veď ja si nechcem kúpiť dodávku! Ten vlastný údaj mi nevadí, ale chýba mi základný údaj o objeme.
Je dosť rozhodujúce, či tam bude 100 litrov alebo 450 litrov!
Čakal som cenu 20 tis. 40 je bežná cena.
Nižšiu cenu čakal asi každý. Ale je to technologicky na úrovni. Automatický parkovací systém, aktualizácie na diaľku, autonómna jazdu na úrovni 2+ atď. To sa hocikde nenájde.
Taktiež motor a ďalšie komponenty od firmy BOSCH dáva dosť slušnú záruku, že to nezostane „kaput“ po 500 km jazdy.
A logicky sa musia najprv prezentovať tým najlepším, čo vedia a „orezané“ ľudovejšie verzie prídu na rad až neskôr (viď príklad Tesla).
Nebolo by zrejme správne „vrhnúť“ do sveta model „no – nič moc“ a každý len hodí rukou a už to tak zostane, aj keď to začnú neskôr vylepšovať.
Trabant vždy zostane len Trabantom. Aj keby mal pozlátené kolesá…