O krok bližšie k autonómnemu nabíjaciemu robotu. Aiways získal patenty

3

Čínska spoločnosť Aiways, ktorá je známa aj v Európanom, a to vďaka svojmu prvému elektromobilu U5, ktorý sa bude predávať na starom kontinente, získala 7 patentov na vývoj autonómneho nabíjacieho robota s označením CARL. Ten má posunúť komfort nabíjania na úplne novú úroveň.

Spomínané patenty sa vzťahujú na Čínu a Európu, pričom sa týkajú konštrukcie autonómneho nabíjacieho robota „CARL“ a spôsobu rýchlonabíjania.

Nabíjacieho robota si bude možné objednať prostredníctvom mobilnej aplikácie, pričom ten vozidlo nájde pomocou GPS a pripojí sa k nemu. Po dokončení nabíjania sa sám odpojí a nájde vozidlo ďalšieho používateľa  alebo sa vráti do svojej domovskej stanice.

Nielen pre vozidlá Aiways

Podporované budú všetky vozidlá s „uznaným“ nabíjacím štandardom, takže na využitie CARL-a nebude nutné vlastniť elektromobil značky Aiways.

Autonómny nabíjací robot bude obsahovať batérie s kapacitou 30 alebo 60 kWh. Podľa Aiways dokáže nabiť vozidlo na 80 % za 50 min. Nepoznáme pritom nabíjací výkon CARL-a a čínska spoločnosť nespomína ani model vozidla so spomínaným priebehom nabíjania. Predpokladajme však, že tieto údaje sa budú vzťahovať k ich prvému elektromobilu Aiways U5, ktorý disponuje 63 kWh batériou.

Robot CARL má byť podľa výrobcu užitočný ako pre súkromných, tak aj firemných zákazníkov či vývojárov a prevádzkovateľov nabíjacej infraštruktúry.

„Namiesto toho, aby vodiči hľadali nabíjačky, nabíjačka si nájde ich. Chceme, aby bolo vlastníctvo elektromobilu čo najjednoduchšie a najpríjemnejšie. CARL pritom ukazuje, ako môžu byť elektrické vozidlá nabíjané v budúcnosti,“ povedal viceprezident Aiways pre zahraničné operácie, Alex Klose.

Podobnú koncepciu nabíjania pritom oznámil aj koncern Volkswagen Group. Ich nabíjací robot má nabíjať výkonom 50 kW a obsahuje batériu s kapacitou 25 kWh. V prípade potreby väčšej kapacity dokáže k sebe pripojiť „vagóny“ s kapacitne rovnakou batériou.

Zdroj: Carscoops

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínske e-SUV Aiways U5 dostalo európske špecifikácie. Na trh príde v lete
Začína verejné testovanie bezdrôtového nabíjania elektromobilov za jazdy
Príves ako najvýkonnejšia mobilná ultra-nabíjacia stanica na svete

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Možno by nebolo na škodu, keby sa robot zároveň vedel pripojiť aj na nejaké blízke elektrické rozvody.. Napr.na mnohých parkoviskách sú pouličné lampy, takže pripojením sa na nejakú takúto dostupnú zásuvku by nebol obmedzený len na svoje baterky a mohol by teda riešiť prepájanie a nabíjanie mnohych áut počas noci na jednom 20-40 miestnom parkovisku.. Riešenie na našich sídliskách. (v Číne ich majú tiež mimochodom 😉

  2. Pripojenie a nabíjanie na lampu spolu s malými kolieskami podvozku tak obmedzujú čas a akčný rádius tohoto zariadenia, že to skutočne bude len na SOS – prvú pomoc za drahú sadzbu za kWh!

Pridajte komentár