Batérie do elektrického ťahača Tesla Semi sa budú dať vymieňať na špecializovaných staniciach

0

Elon Musk nedávno oznámil, že Tesla predstaví v septembri svoj elektrický ťahač Tesla Semi. Ale s ambicióznym plánom sa vynárajú aj otázky, ako bude celý projekt elektromobility nákladných automobilov fungovať.

Koľko kilometrov prejde Tesla Semi na jedno nabitie?

Je to asi jedna z najčastejších otázok pri elektromobiloch. Aký je dojazd na jedno nabitie a po akom čase je možné opäť pokračovať v ceste ďalej, keď sa batérie vybijú. Pri komerčnej preprave, vnútroštátnej či medzinárodnej, je táto otázka obzvlášť citlivá. Tesla preto stanovila tento parameter na približne 250 až 300 míľ. Čo ale potom?

Batérie vám Tesla nabije za 90 sekúnd

Ako dosiahnete nabitie vysokokapacitnej batérie za 90 sekúnd? V Tesle jednoducho. Ako povedal analytik Morgan Stanley, vymeníte ju za druhú plne nabitú na jednej z výmenných staníc. Konzervatívne názory sú však skeptickejšie a hovoria o viac ako 5 minútach. Ale ani tento údaj nie je zlý.

tesla battery swapping

Zdroj: Bidness Etc

Batérie budú na leasing

Zníženie vstupných nákladov pre kupujúceho, ako aj rentabilitu celého projektu, vidí Morgan Stanley v prenájme batérii. Jeden z najdrahších prvkov ťahača Tesla Semi si tak nebudú potencionálny záujemcovia kupovať, ale prenajímať spolu aj s energiou potrebnou na pohon elektromotora. Cena by sa pritom mala pohybovať na úrovni 0,25 USD za jednu míľu. Kúpite si len podvozok s elektromotormi a batériu  vymeníte na akejkoľvek výmennej stanici po vašej trase.

Oplatí sa elektrický ťahač?

V kamiónovej doprave zohrávajú náklady na vozidlo významnú úlohu. Približná cena paliva za jednu míľu naftového kamiónu predstavuje 0,50 USD.  K cene treba ďalej pripočítať  údržbu kamióna a aj šoféra. Z pohľadu pohonných hmôt sa elektrický ťahač oproti dieselovému oplatí jednoznačne. Úsporu dosiahnete aj pri nákladoch na údržbu ,ktorá je podstatne lacnejšia. A to nehovorím o ceste budúcnosti a teda autonómnej jazde kamiónov. Navyše elektroťahače môžu vďaka nulovým emisiám jazdiť aj tam, kde majú súčasné súpravy vstup obmedzený časovo.

tesla semi

Dokáže Tesla financovať takýto projekt?

Ako sa Morgan Stanley vyjadril, najdôležitejšie technické veci sú už postavené v rámci siete pre osobné elektromobily. V malých, približne 25 000 sériách dokáže spoločnosť vyrábať kamióny Tesla Semi aj v súčasných výrobných halách. Najväčšou položkou preto ostáva sieť výmenných staníc, čo by malo stáť približne 750 mil. USD.

Zdroj: electrek.co

tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Pridajte komentár

O NÁS / KONTAKT / PODMIENKY POUŽÍVANIA    Copyright © 2016 - 2017 TeslaMagazín.sk     Sledujte nás aj cez sociálne siete  

 Staňte sa fanúšikom Tesla Motors, elektromobility a inovácií

Upozornite ma raz týždenne na najzaujímavejšie články

 

Odoslané!