Model S vletel vo vysokej rýchlosti pod kamión, vodič odišiel z vraku po vlastných

0

Na nemeckej diaľnici došlo k vážnej dopravnej nehode. Vodič elektromobilu Tesla Model S „zaparkoval“ svoje vozidlo pri diaľničnej rýchlosti pod príves kamiónu, ktorý oddeľoval stavenisko od cesty. Na prekvapenie všetkých svedkov, vystúpil z automobilu a po vlastných odkráčal do bezpečia.

Elektromobily značky Tesla sa spomínajú v rôznych súvislostiach, avšak už menej z hľadiska ich vysokej miery bezpečnosti. V médiach sa žiaľ často objavujú iba informácie o nebezpečenstve Autopilota a horiacich batériách, ktoré sú väčšinou veľmi skreslené a nesprávnym spôsobom interpretované. Automobilka už dlhú dobu proklamuje, že kladie veľký dôraz na bezpečnosť svojich elektromobilov. A je to vidieť aj na výsledkoch crash testov.

tesla model s nehoda

Zdroj: bnn.de

Je možné, že to súvisí s vážnou dopravnou nehodou Elona Muska, ktorá sa stala v roku 2002. Vo vysokej rýchlosti vtedy nabehol na násyp a vyletel vysoko do vzduchu, pričom sa jeho McLaren F1 roztočil ako disk. Muskovi sa ako zázrakom nestalo nič vážne.

Elon Musk dopravná nehoda

Muskov Mclaren F1 po nehode. Zdroj: Beijing Satellite TV

Ale vráťme sa k dopravnej nehode, ktorá sa stala na nemeckej diaľnici. Podľa svedkov nehody, opustil vodič svoje vážne poškodené vozidlo po vlastnýchĎalšie dostupné informácie hovoria o tom, že vodič síce utrpel vážnejšie zranenia, avšak nie kritické, čo je vzhľadom na okolnosti havárie menší zázrak. Taktiež sa spomína, že vodič sa zrejme nestihol preradiť z blokovaného jazdného pruhu.

SÚVISIACE ČLÁNKY: Kobra 11 v podaní Tesly: Majiteľ obetoval svoje vozidlo, aby zachránil život

V tomto prípade sa nespomína, že by malo vozidlo pred haváriou aktivovanú funkciu Autopilota. Po nehode privolali hasiči na miesto udalosti technickú podporu Tesla Motors, aby vylúčili poškodenie batérie. Tá sa javila byť v poriadku, a tak mohli hasiči bezpečne odstrániť následky nehody.

tesla model s havaria

Zdroj: Feuerwehr Bruchsal

Z celkového pohľadu sa nejednalo ani tak o zázrak, ako o bezpečnostné kvality vozidla Tesla. Pri pohľade na fotografie z miesta havárie, zohrala dôležitú úlohu predná deformačná zóna. Keďže elektromobily nemajú pod prednou kapotou motor, ich predná časť funguje ako veľká deformačná zóna, ktorá pohlcuje nebezpečnú energiu čelného nárazu. Svoje určite „spravila“ aj celková tuhosť karosérie zo spevneného hliníku, zosilnenej vysoko-pevnostnou oceľou. Avšak asi najdôležitejším faktorom, ktorý zrejme zachránil vodičovi život, je pevnosť strechy a stĺpikov Modelu S.

tesla motors - model s nhtsa crash test

Výsledky testu NHTSA. Zdroj: safercar.gov

Pri crash testoch NHTSA, čo je americký ekvivalent euroNCAP, došlo dokonca k poškodeniu testovacieho stroja, ktorý skúšal odolnosť strechy Modelu S. A to pri záťaži na úrovni 4 g. Strecha vydrží záťaž minimálne 4 plne naložených elektromobilov Tesla Model S. Zásluhu na tom má predovšetkým B stĺpik s výstužou používanou v kozmickom priemysle. Viac informácií o bezpečnostných prvkoch Modelu S nájde v sekcii Tesla Model S – bezpečnosť.

Zdroj: bnn.de a redakcia Tesla magazínu.

tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

O NÁS / KONTAKT / PODMIENKY POUŽÍVANIA    Copyright © 2016 - 2017 TeslaMagazín.sk     Sledujte nás aj cez sociálne siete  

 Staňte sa fanúšikom Tesla Motors, elektromobility a inovácií

Upozornite ma raz týždenne na najzaujímavejšie články

 

Odoslané!